سبک زندگی

چند روش برای حذف پلاستیک های مضر از آشپزخانه

در حال حاضر، جایگزین‌های خوبی برای پلاستیک بیشتر از قبل نیاز است، چرا که استفاده از پلاستیک، عوارض عمده‌ای را به محیط‌­زیست وارد می‌کند، حتی اگر پلاستیک عاری از BPA را خریداری کنید، ممکن است شما هنوز هم مواد شیمیایی را با ضرر بیشتری جذب کنید. این مسئله قابل‌تغییر نیست، زیرا پلاستیک گاهی اوقات بسیار مناسب و مفید واقع می‌شود. تأثیر آن تنها بر زیست‌محیطی و اکولوژیکی نیست. در اینجا چند گزینه وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها تکیه کنید و از پلاستیک چندین بار مصرف کرده و برای همیشه درست استفاده کنید:

کیسه سیلیکون

این کیسه‌ها که قابل‌استفاده­ی مجدد هستند را می‌توان برای بخارپزکردن و یا غذای غوطه‌ور در آب به­کار برد، همین­طور آن‌ها برای ذخیره­ی اسنک‌ها و وعده­ی ناهار نیز مفید هستند. هر کیسه به صورت خودکار درزگیری شده و استفاده از آن بسیار آسان است. هر مشتری می‌تواند مواد غذایی را در یخچال و فریزر بدون هیچ مشکلی ذخیره کند و این ظرف قابل شستشو است.

کیسه­ ی مواد غذایی سیلیکونی که مجدداً قابل استفاده است:

این کیسه‌ها که قابل‌استفاده­ی مجدد هستند را می‌توان برای بخارپزکردن استفاده کرد، همین­طور آن‌ها برای ذخیره و نگه­داری میان­وعده‌ها و ناهار نیز مفید هستند. این کیسه‌ها از موم، پنبه، روغن جوجوبای ارگانیک و رزین درختی تشکیل شده‌اند و جایگزین خوبی برای پوشش پلاستیکی هستند. برای تازه نگه­داشتن گواکامولی از آن‌ها استفاده کنید و در حین انجام آن احساس خوبی داشته باشید، سپس آن‌ها را با یک پارچه­ی مرطوب تمیز کنید.

بسته‌های زنبوری:

اولین انتخاب ما که برای پوشش مومی به­صورت استفاده­ی مجدد بسیار عالی به نظر می‌رسد و برای همه چیز کاربرد دارد، این وسیله است که چه یک سیب برش­دار و چه یک کاسه خامه باشد، هر دو گزینه را حمل می­کند.

بسته‌های ذخیره‌سازی مواد غذایی شیشه‌ای:

این شیشه‌ها برای ذخیره‌سازی گیاهان و سس‌های سالاد بسیار مناسب هستند. آن‌ها را می­توان در فریزر به طور سالم و تازه نگهداری کرد، دربسته هستند و شما می‌توانید غذای کودک را برای ماه‌ها در آن‌ ظروف به طور آماده نگه دارید.

کیسه مواد غذایی سیلیکونی چندبار مصرف:

این بسته‌های سیلیکونی که با زیپ بسته شده‌اند، عایق بوده و نشتی ندارند. شما می‌توانید یک ساندویچ را در آن‌ بسته­ها بگذارید و با خیال راحت به جایی که می­خواهید بروید و یا از آن‌ها در فریزر استفاده کنید. این کیسه‌ها بسیار ضخیم و محکم هستند. من از آن بسته‌ها به­عنوان فریزر در فصل زمستان استفاده کرده­ام.

بطری‌های فولادی ضدزنگ:

این روش یک راه‌حل هوشمندانه برای مشکل بطری‌های پلاستیکی است. این بطری‌های ضدزنگ نشتی ندارند. این بطری‌ها به­عنوان یک سرمایه‌گذاری بسیار بزرگ محسوب می­شوند و می‌توانند از زمان تولیدشان تا ۵ سال عمر کنند.

ظرف فولاد سیاه:

این ظرف ضدنشت و برای قابل‌استفاده­ی مجدد است و از فولاد ضدزنگ درجه­ی یک ساخته شده ‌است؛ یعنی اینکه شما می‌توانید یک وعده­ی اصلی و یک اسنک را برای وعده‌ی عصر خود انتخاب کنید.

جعبه­ی ناهار بلوم:

این ظرف استیل، ضدزنگ و چندمنظوره بوده و برای ناهار با اجزای جداگانه‌ استفاده می‌شود.

مجموعه‌ی بامبو(نام کالا):

ظروف بامبو، مشکلات ظروف نقره‌ای و پلاستیکی را حل کرده­اند و اگر شما آن‌ها را بشوئید، طول عمر بیشتری خواهند داشت.

بطری آب شیشه‌ای:

هنگامی که تمام روز در حال دویدن هستید، داشتن یک بطری آب، شرایط را بهتر می‌کند. اما برای محیط‌زیست مضر می‌باشد (سال‌ها طول می‌کشد تا پلاستیک تجزیه شود). یکی از آن‌ بطری­ها را تهیه کنید تا بتوانید همیشه خود را مرطوب و هیدراته نگه دارید. این یک روش مد روز برای مرطوب­ماندن است بدون اینکه مجبور به خرید یک بطری آب از سوپرمارکت شوید. این بطری‌های سبک‌­وزن، برای کمک به کاهش استفاده از کیسه‌های پلاستیکی  به­صورت نامحدود تولید و طراحی می‌شوند. آن‌ها قابل شستشو و بادوام هستند و کاربردهای زیادی دارند. همان­طور که یک منتقد سایت آمازون ذکر کرد، «این کیسه‌ها برای تمام مسائل پاسخگو هستند و بسیار خوب کار می‌کنند.» من همچنین از آن بطری­ها برای جاصابونی، لیوان‌های بستنی و غیره استفاده می‌کنم.

مجموعه­ ی استیل ضدزنگ:

آیا شنیده‌اید هشت میلیون تن زباله­ی پلاستیکی هرساله در اقیانوس جمع می‌شوند؟ یک سری وسیله‌ی فولادمانند ضدزنگ که عاری از سرب، سموم و BPA است، به ما کمک می‌کنند و به سادگی با نوشیدنی موردنظر شما خوب به نظر می‌رسند. به­علاوه، آن‌ها شامل یک برس تمیزکننده نیز هستند.

 

مجموعه­ ی فولاد ضدزنگ:

این ها فولادهای چندبار مصرف می‌باشند و مورد علاقه­ی همه‌ی ما هستند، چون قسمتی از پوشش سیلیکونی هستند که از ما حفاظت می‌کنند.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید